تشكیل پرونده تخلفاتی برای یك شركت واردكننده خودرو

تشكیل پرونده تخلفاتی برای یك شركت واردكننده خودرو به گزارش نیو باكس مدیر كل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت، ضمن عرضه توضیحاتی درباره جدید ترین وضعیت پرونده اپراتورهای تلفن همراه، از تشكیل پرونده تخلفاتی برای یك شركت واردكننده خودرو اطلاع داد و اظهار داشت: بعد از پیگیری های مختلف درمورد وضعیت خودرو های وارداتی كوپا، پرونده تشكیل و جهت صدور رای و تسریع در تحویل خودروی مشتریان، به سازمان تعزیرات حكومتی ارسال شد.


به گزارش نیو باکس به نقل از ایسنا، به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سید مجتبی سجادی اظهار نمود: با عنایت به مکاتبات مختلف و پیگیری‎های انجام شده از شرکت واردکننده در مورد تسریع در اجرای تعهدات ناشی از قراردادهای فروش سال ۹۷ (با موعد تحویل ۱۸۰ روز)، متاسفانه تابحال اقدامی در قبال قراردادهای منعقد شده با مشتریان و اجرای برنامه زمانبدی جهت تحویل خودرو انجام نداده است که این امر، نارضایتی خریداران و برگزاری تجمعات اعتراضی آنها را به دنبال داشته است.
وی ادامه داد: همینطور حسب بررسیهای صورت گرفته مشخص شد که شرکت مذکور در خیلی از موارد باوجود دریافت کلیه مبالغ مندرج در قرارداد، اقدامی در جهت اجرای تعهدات خود انجام نداده است. با تداوم این مورد و به دنبال نارضایتی مشتریان، سازمان حمایت پرونده شرکت ریگان خودرو را به تعزیرات حکومتی منعکس کرد و در گزارش مذکور تاکید گردیده است که خودرو ها باید بر مبنای قیمت مندرج در قرارداد و با محاسبه ضرر و زیان ناشی از تاخیر در ایفای تعهد به مشتریان واگذار شود.
به گزارش نیو باکس به نقل از ایسنا، تیرماه سال جاری تعدادی از مشتریان شهر خودرو ایرانی ها فردا (نماینده انحصاری فروش محصولات شرکت ریگان خودرو) از بدعهدی این شرکت در تحویل خودرو ها اطلاع داده بودند که طبق اظهارات آنان، در نتیجه اعتراض های صورت گرفته، وزارت صنعت مبحث را پیگیری کرده که برپایه آن قرار شده بود اجرای تعهدات از جانب این شرکت آغاز شود. اما گویا آنها قرارداد صلح نامه برای امضا در اختیار مشتریان قرار داده بودند که برپایه آن، حق هرگونه اعتراض را از آنها سلب می کرد.
جدیدترین وضعیت پرونده اپراتورهای تلفن همراه
سجادی درباره به وضعیت پرونده اپراتورهای تلفن همراه هم اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیریهای صورت گرفته و اقدامات لازم، اپراتورها مجاب به اعاده نحوه فروش بسته های اینترنتی به وضعیت سابق شدند. همینطور درمورد تخلف صورت گرفته در این بازه زمانی، مستنداتی از جانب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به این سازمان عرضه شد که با عنایت به عدم همکاری اپراتورها جهت دسترسی به ریز قراردادهای مشتریان، رقم اعلامی سازمان مذکور مورد تایید قرار گرفت و به شعبه رسیدگی کننده منعکس شد.
به گزارش نیو باکس به نقل از ایسنا، از نیمه تیرماه سالجاری، کاربران در فضای مجازی از افزایش قیمت بسته های اینترنتی در اپراتورهای همراه اطلاع داده و نسبت به آن اعتراض کردند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتورها اخطار داد که باید ظرف ۱۰ روز رفع اثر کنند در غیر این صورت وارد کمیته جرائم می شوند. وی همینطور از ارجاع، این مورد به سازمان پشتیبانی از مصرف کنندگان و تعزیرات حکومتی اطلاع داد. اواخر تیر ماه معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابلاغ جریمه دو میلیارد تومانی به علت برنگشتن تعرفه اینترنت به حالت اولیه از جانب اپراتورها و تداوم تخلفی که صورت گرفته است، اطلاع داد و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی نامه ای به مدیران عامل شرکت های ارتباطات سیار و خدمات ارتباطی ایرانسل از آنان خواست تا ظرف ۲۴ ساعت، نحوه فروش به لحاظ شکلی و قیمت بسته های اینترت را مطابق روال پیش از تاریخ ۱۳ تیرماه اجرا کنند.
در نهایت اواخر مرداد ماه بر مبنای مصوبه دولت مقرر شد در صورت برنگشتن بسته ها به حالت اول، اعمال جریمه روزانه حدود ۱۷ میلیارد تومان برای همراه اول و ۱۲ میلیارد تومان برای اپراتور ایرانسل در نظر گرفته شود، که این جریمه عمل کرد و پنج روز بعد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود که دو اپراتور تلفن همراه بسته های اینترنتی بلندمدت و پرطرفدار حذف شده خویش را باز می گردانند.




منبع:

1399/06/05
13:07:41
5.0 / 5
790
تگهای خبر: تولید , خدمات , خرید , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه