روایت مهر از رخدادی غیرقانونی،

بلوکه شدن پول مشتریان در حساب شرکت تولید کننده لوازم خانگی

بلوکه شدن پول مشتریان در حساب شرکت تولید کننده لوازم خانگی به گزارش نیو باکس، فردی که مبادرت به تهیه سه تلویزیون از یک شرکت تولیدکننده لوازم خانگی داخلی کرده، با بلوکه شدن پول خود در حساب بانکی این شرکت با بهانه ای عجیبی برای پس گرفتن پولش روبرو شده است.


به گزارش نیو باکس به نقل از مهر، لزوم پشتیبانی از تولید داخلی همواره بعنوان یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی همچون سیاست های اصلی کشور در سالهای گذشته بوده که بارها و بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری هم قرار گرفته است. اعمال تحریم های همه جانبه و در عین حال ناجوانمردانه، سبب شد تا ایران اسلامی در خیلی از حوزه ها به خودکفایی برسد و نیاز جامعه را با تولید داخلی تأمین کند؛ همچون این حوزه ها، تولید لوازم خانگی است. طی سالهای اخیر تولیدات لوازم خانگی در کشور رشد قابل توجه و غیرقابل انکاری داشته است؛ اما از طرفی و در بعضی از موارد معدود، حقوق مصرف کننده از جانب بعضی از تولیدکنندگان لوازم خانگی مشاهده می شود. در همین راستا و در یک مورد قابل تأمل، فردی که مبادرت به تهیه سه تلویزیون از یک شرکت تولیدکننده لوازم خانگی داخلی کرده، با بلوکه شدن پول خود در حساب بانکی این شرکت با بهانه ای عجیب روبرو شده است. این خریدار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بنده یک تولید کننده ایرانی با حدود ۴۰ نفر پرسنل هست که مدتی قبل تصمیم گرفتم تا برای محل کار سه عدد تلویزیون تهیه کنم و با عنایت به لزوم پشتیبانی از تولیدات داخلی ترجیح دادم که این محصولات تولید ایران باشند. وی اظهار نمود: بر همین مبنا یکی از همکاران برای خرید، به نمایندگی یکی از تولیدکننده های مطرح لوازم خانگی مراجعه نمود و با پرداخت مبلغ و وعده این که تا سه روز آینده کالا به شما تحویل داده خواهد شد با یک برگ فاکتور به مجموعه بازگشت. این مشتری بیان نمود: نماینده شرکت یاد شده بامداد روز بعد در تماسی تلفنی اعلام نمود که طبق قوانین این شرکت فروش بیشتر از دو تلویزیون به یک کد ملی، قاچاق به حساب می آید و در حالیکه هنوز کالایی دریافت نکرده بودیم، یکی از سه کالای خریداری شده به اجبار مرجوع شد. وی اظهار داشت: شرکت مذکور به ما اعلام نمود که باید پول پرداخت شده را پس بگیریم و مجدداً با یک کد ملی جدید رجوع و از ابتدا فرآیند خرید را آغاز نماییم. این مشتری بیان نمود: زمانی که تلاش کردیم این مورد را با شرکت تولیدکننده در بین بگذاریم، چندین ساعت میان نمایندگی و کارشناسان این شرکت سردرگم بودیم و در آخر اعلام گردید که مبلغ کالایی که به جای ما مرجوع شده، پرداخت نخواهد شد و کارشناسان تلفنی برای چند روز ما را دعوت به شکیبایی کردند. وی افزود: در گام بعدی، نماینده فروش خویش را مجبور به عذرخواهی و جلب رضایت می کند که البته قدم مثبتی است؛ اما همچنان حاضر نیستند مبلغی که از خریدار دریافت کرده اند را فعلا باز گردانند. پیشنهاد جدید نمایندگی شرکت تولیدکننده لوازم خانگی اینست که اگر به کالای سومی نیاز دارید، از ابتدا مبلغ جدیدی پرداخت کنید تا برای کالای جدید، فرآیند جدیدی آغاز شود و شرکت در آینده پول ناشی از مرجوعی کالای سوم را پس خواهد داد. این مشتری اظهار داشت: کارشناسان شرکت یاد شده علت تأخیر در پرداخت را قانون این شرکت عنوان می کنند که اساساً ارتباطی با قوانین موجود در کشور ندارد و در آخر ماجرا را به بخش حسابداری ارجاع دادند و بعد از پیگیری های فراوان اعلام گردید که ۱۰ تا ۱۵ روز آینده پول ما بازخواهد گشت. وی اظهار داشت: نکته قابل تأمل، سود حاصل از رسوب پول های مشتریان در حساب این شرکت است که تحت عناوین مختلف هم چون مرجوع، تعویض، خرابی و… در حساب این شرکت نگهداشته می شود.

1401/09/06
12:20:25
5.0 / 5
505
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , تولید , خرید
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه