در گفت وگو با نیو باكس اعلام شد

تولید تخم مرغ های حاوی اسیدفولیک با قابلیت جذب ۹۵ درصدی در بدن

تولید تخم مرغ های حاوی اسیدفولیک با قابلیت جذب ۹۵ درصدی در بدن نیو باکس: پژوهشگران یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به یک فناوری رسیدند که برمبنای آن تخم مرغ هایی حاوی اسید فولیک را به تولید رساندند و بگفته آنها بر خلاف اسید فولیک فرم شیمیایی، 95 درصد اسید فولیک این تخم مرغ جذب بدن می شود.


محمدرضا عبادی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در گفتگو با ایسنا، این شرکت را یک شرکت تولیدکننده غذاهای فراسودمند توصیف کرد و اظهار داشت: غذاهای فراسودمند (Functional Food) غذاهایی هستند که علاوه بر دارا بودن خواص رساندن مواد غذایی به بدن، نقش مهمی در پیشگیری و درمان هم دارند.
وی ادامه داد: در این خصوص یکی از غذاهای فراسودمند ساخته شده در این شرکت، تخم مرغ های غنی شده با اسید فولیک (B9) است. این تخم مرغ برای ۳ دسته از افراد، هدفگذاری شده که یکی از آنها زنان باردار، کودکان و افراد با بیماری های قلبی و عروقی است.
عبادی تصریح کرد: متخصصان زنان و زایمان پیش از آنکه زنان مبادرت به حاملگی کنند، قرص اسید فولیک برای آنها تجویز می کنند؛ چون که کمبود آن عامل یک بیماری در کودکان بوده که سبب تشکیل نشدن یا نقص کانال نخاعی (NTD) می شود. این بیماری در صورتیکه مادر آبستن گرفتار کمبود و یا فقر اسید فولیک و آهن باشد، در نوزاد بروز می کند.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: ازاین رو زنان آبستن باید قرص اسید فولیک مصرف کنند، ولی از آنجاییکه قرص های اسید فولیک دارای فُرم شیمیایی هستند، پس از مصرف، بدن باید آنها را مطابق با فرم بدن تبدیل کند، ازاین رو با مصرف قرص اسید فولیک نوعی فشار متابولیکی به بدن وارد می شود.
وی با تکیه بر این که تنها ۴۰ تا ۵۰ درصد اسید فولیک در فرم قرص به بدن وارد می شود، اظهار نمود: بر این اساس ما وارد تکنولوژی شدیم که اسید فولیک فرم شیمیایی را به جیره مرغ های تخم گذار وارد می نماییم و زمانیکه مرغ ها از این جیره استفاده می نمایند، فرم ۵متیل تتراهیدروفولات که دقیقاً همان فرمی است که بدن انسان به آن نیاز دارد، ایجاد می شود.
عبادی تصریح کرد: ازاین رو تخم مرغی که غنی از اسید فولیک است، به تولید می رسد در حالیکه میزان اسید فولیک آن ۶ تا ۸ برابر بیشتر از تخم مرغ عادی است، ضمن آنکه بیشتر از ۹۵ درصد اسید فولیک آن جذب بدن خواهد شد.
این محقق اضافه کرد: این فناوری امروزه در دنیا بسیار مورد اقبال قرار گرفته و خیلی از کشورها به سمت تولید غذاهای فراسودمند رفته اند.
عبادی در مورد میزان مصرف تخم مرغ های غنی شده با اسید فولیک، توضیح داد: نیازهای روزانه افراد به اسید فولیک بسته به سن و جنس، متفاوت می باشد و بیشترین نیازهای این ماده در ارتباط با زنان آبستن است که احتیاج به ۶۰۰ میکروگرم در روز دارند. یک تخم مرغ غنی شده با اسید فولیک که در این شرکت به تولید می رسد، حاوی نزدیک به ۱۰۰ میکروگرم اسید فولیک است؛ ازاین رو میتوان گفت یک تخم مرغ ما حدود ۲۰ درصد از نیاز روزانه زنان آبستن را تأمین می کند.
به نقل از ایشان، برای یک کودک مصرف یک عدد از آن نیاز روزانه وی را تأمین خواهد نمود.
عبادی با تکیه بر این که احتیاج به اسید فولیک بر مبنای سن افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: هم اکنون این محصول وارد بازار شده است.



1403/03/16
13:26:49
5.0 / 5
250
تگهای خبر: بازار , تخصص , تكنولوژی , تولید
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه