۵۰۰۰ پرونده قاچاق تشكیل شد

۵۰۰۰ پرونده قاچاق تشكیل شد نیو باكس: مدیركل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان از ارجاع 5 هزار و 7 پرونده قاچاق كالا در سطح عرضه به تعزیرات حكومتی، به ارزش بیشتر از یك هزار میلیارد ریال در شش ماهه اول سال جاری آگاهی داد.


به گزارش نیو باكس به نقل از وزارت صنعتف معدن و تجارت، داریوش بهنود قاسمی به آمار فروردین ماه امسال در امر مبارزه با قاچاق كالا در سطح عرضه در سراسر كشور پرداخت و بیان كرد: طرح مبارزه با قاچاق كالا در سطح عرضه از سال قبل به طور همزمان در سراسر كشور كلید خورده و همچنان ادامه دارد.
او با تاكید بر حساسیت موجود در حوزه سطح عرضه، اضافه كرد: كارشناسان این سازمان و بازرسان مستقر در سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها، با بهره گیری از تمام ظرفیت و امكانات موجود با جدّیت به اجرای این طرح پرداخته و آنرا پیگیری می كنند.
مدیركل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان با بیان این مطلب كه در امتداد اجرای طرح مبارزه با قاچاق كالا در سطح عرضه و حمایت هم زمان از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان داخلی، در این بازه زمانی از ۲۱۴ هزار و ۷۳۵ واحد خرد و كلان در سطح عرضه بازرسی انجام شده است؛ اظهار داشت: در این بـازدیدها، تعداد ۵ هزار و ۷ كلاسه پرونده تخلف صنفی به ارزش بیشتر از یك هزار میلیارد ریال تشكیل و برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.
قاسمی اظهار داشت: در این مدت استان تهران با بیشتر از ۳۵ هزار مورد بازرسی و ۶۹۹ پرونده متشكله و استان البرز با بیشتر از ۹۷۰ میلیارد ریال ارزش كالای قاچاق مكشوفه، بالاترین آمار را در میان استان ها به خود اختصاص داده اند. ضمناً بیشترین ارزش ریالی كالاهای قاچاق مكشوفه به ترتیب متعلق به لوازم كامپیوتر با ۵۸۳ میلیارد ریال، لباس و متفرّعات آن با ۲۹۵ میلیارد ریال، مواد خوراكی و محصولات صنایع غذایی با ۲۰۸ میلیارد ریال بوده است.
بگفته او، سازمان حمایت بعنوان دستگاه نظارتی حاكمیتی و نیز همچون دستگاه های كاشف سوژه ماده ۳۶ قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز، تلاش دارد این طرح در جهت شفاف سازی جریان داد و ستد و ممانعت از فروش اقلام قاچاق با هدف بهبود زمینه عرضه تولیدات داخلی، انجام پذیرد.
مدیركل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان عزم سازمان حمایت برای مبارزه با قاچاق كالا در سطح عرضه را جدی دانست و تاكید كرد: نظر به اثرات سوء پدیده شوم قاچاق بر اقتصاد كشور، تلاش مجموعه دست اندركاران مبارزه با قاچاق كالا، مقابله هدفمند و جلوگیری از ایجاد زحمت برای مردم و مصرف كنندگان است؛ براین اساس طرح مذكور هدفمند، مستمر و با لحاظ كردن اولویت ها ادامه خواهد یافت.
قاسمی درانتها اشاره كرد: تمامی اقدامات با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه، جلوگیری از فعالیت بعضی از سوء استفاده كنندگان و رونق اقتصادی در كشور انجام می شود و امیدواریم هموطنان در صورت مشاهده و یا مواجهه با هرگونه ظن توزیع و فروش كالای قاچاق در سطح عرضه، سوژه را به سامانه ۱۲۴ منعكس و خادمان خودرا در سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها، در این مبارزه یاری كنند.




منبع:

1398/07/20
15:07:44
5.0 / 5
4503
تگهای خبر: اقتصاد , تجارت , تولید , دستگاه
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه