۱۶۹ واگن ملی به ناوگان ریلی اضافه شد؛

3 سال است واگن وارداتی به شبكه ریلی افزوده نشده

3 سال است واگن وارداتی به شبكه ریلی افزوده نشده به گزارش نیو باکس وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: سومین سال منع ورود ناوگان ریلی خارجی به کشور را تجربه می نماییم و امیدواریم با استفاده از ظرفیت شرکتهای سرمایه گذار و تنوع مالی در این عرصه، رونق اساسی به وجود آید.



به گزارش نیو باکس به نقل از مهر، محمد اسلامی قبل از ظهر امروز ۱۲ تیر ماه در مراسم ورود ۱۶۹ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه ریلی و امضا تفاهم نامه طرح ساخت و تامین مالی برقی کردن راه آهن حومه ای تهران گرمسار، گفت: در ابتدا ضرورت دارد به سالروز جنایت آمریکا در حمله به هواپیمای مسافری ایرباس ایرانی که در سال ۶۷ رخ داد، اشاره کنم؛ این ننگ از چهره استکبار جهانی هیچ گاه پاک نمی گردد، آنها این جنایت جنگی را سبب افتخار خود دانستند و به فرمانده آن ناو آمریکایی که هواپیمای مسافری را مورد حمله قرار داد، مدال افتخار دادند.
وی اضافه کرد: حافظه ملت ایران مملو از جور و ظلم آمریکا در حق ملت است و جلوه ظلم آمریکا در حق مردم ایران، در موضوع تحریم ها نیز خودرا نشان داده است.
وزیر راه و شهرسازی اظهار نمود: امسال نخستین برنامه ورود الحاق ناوگان ریلی تولید داخل را به شبکه ریلی برگزار می نماییم، بااینکه نسبت به زمان مشابه سال ۹۹ رشد آن چنانی در این مساله رخ نداده است، اما این به یک جریان پایدار تبدیل گشته است و کارخانه های سازنده داخلی با ظرفیت سازنده خود و استفاده از خلاقیت ها، اقلام گلوگاهی در این عرصه را خود تولید می کنند تا وابسته به خارج نباشیم.
اسلامی افزود: سومین سال منع ورود ناوگان ریلی خارجی به کشور را تجربه می نماییم و امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت شرکت های سرمایه گذار و تنوع مالی در این عرصه، رونق اساسی به وجود آید و روند تولید عرضه ناوگان افزایش یابد.
اسلامی تاکید کرد: در زمینه مسافری ضرورت دارد اهتمام ویژه ای برای سرعت تولید واگن مسافری داشته باشیم تا راه آهن باکیفیت مناسب و غیر فرسوده در شبکه ریلی تردد کند.
وی اظهار داشت: هدف گذاری جابه جایی ۱۰۰ میلیون تن بار در سال، در راه آهن دنبال می شود؛ نفوذ در مراکز بار، ایجاد مراکز لجستیکی و هماهنگی با کشورهای منطقه برای توسعه ترانزیت در قالب حمل و نقل ترکیبی هم از اهدافی است که دنبال می نماییم تا به آن هدف ۱۰۰ میلیون تن بار ریلی در سال برسیم.
وزیر راه و شهرسازی اظهار نمود: در گسترش زیرساخت ها و اتصال شبکه ریلی و برطرف نمودن نقاط گلوگاهی که سبب کندی حرکت قطارها می شود، همین طور ایجاد خطوط دوم ریلی، کارهای با اولویتی انجام شده است و امیدواریم سهم ریل در اقتصاد کشور روز به روز افزایش یابد.
اسلامی با تاکید بر این که تحول اساسی در فناوری سامانه های ریلی مهم می باشد، گفت: فقط به دنبال بازسازی و نوسازی ناوگان نیستیم بلکه باید به موضوع قطارهای پرسرعت نیز ورود کرده و این حوزه را توسعه دهیم و برقی سازی خطوط و ناوگان در اولویت قرار گیرد که در این زمینه گام های اساسی برداشته شده است.
وی اظهار داشت: امروز کنسرسیومی درباره برقی سازی راه آهن حومه ای تهران گرمسار تشکیل شد تا ظرفیت های صنعتی و مالی و تجارب شرکت های سرآمد کشور با تامین مالی در هم بیامیزد و کنسرسیومی ترکیبی برای این پروژه شکل بگیرد.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در چند سال اخیر به سبب نوسانات اقتصادی پروژه های عمرانی لطمه دیده اند اما وزارت راه و شهرسازی موفق ترین دستگاه در جذب منابع مالی پروژه های عمرانی بود ولی نیاز است سرفصل های تامین مالی را متنوع نماییم و یکی از الگوها در این زمینه برقی سازی راه آهن حومه ای تهران گرمسار بوسیله کنسرسیوم است.
اسلامی بیان کرد: در هفته جاری قرارداد راه آهن اصفهان اهواز منعقد می شود و در راه آهن زاهدان بیرجند هم گروه فراغ مشارکت می کند.
وی افزود: بخش هایی از کریدور زاهدان چابهار در ماه های آتی بهره برداری می شود، همین طور بخش بیرجند تا یونسی و باقیمانده از زاهدان به زابل و بیرجند در دستور کار است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ۸ هزار میلیارد تومان در خط دوم ریلی بافق تربت حیدریه سرمایه گذاری خواهد شد تا ظرفیت جدیدی برای انتقال بار پیدا شود.


منبع:

1400/04/13
12:09:58
5.0 / 5
896
تگهای خبر: اقتصاد , توسعه , تولید , حمل و نقل
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه