حمایت مجلس ارمنستان از توسعه روابط اقتصادی با ایران

حمایت مجلس ارمنستان از توسعه روابط اقتصادی با ایران نیو باكس: مسكو - معاون رئیس مجلس جمهوری ارمنستان روز سه شنبه در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان، بر حمایت های مجلس ارمنستان از گسترش روابط با تهران تصریح كرد.


به گزارش نیو باكس به نقل از ایرنا، ادوارد شارمازانفدر در این دیدار كه در محل سفارتخانه ایران در ایروان برگزار شد، با اشاره به دوستی دیرینه ایران و ارمنستان، تصریح كرد: نقش ایران در دنیای معاصر و منطقه قفقاز، بسیار مهم و اثرگذار است.
وی همینطور از مواضع متعادل و سیاست متوازن كشورمان در مورد مناقشه قره باغ قدردانی كرد و اظهار داشت: مجلس ارمنستان از هیچ تلاشی برای توسعه روابط با تهران دریغ نخواهد كرد.
شارمازانف همینطور با اشاره به فرصت ناشی از عضویت ارمنستان در اتحادیه اورآسیا، خواهان حضور شركت های ایرانی در محیط تجاری و اقتصادی ارمنستان بخصوص منطقه آزاد مغری و همینطور بهره گیری از تمامی ظرفیت های دو كشور در جهت توسعه و گسترش روابط بازرگانی و اقتصادی دوجانبه شد.
معاون مجلس ارمنستان با اشاره به تغییر نظام حاكمیتی این كشور از ریاستی به پارلمانی، پیشنهاد كرد كه اعضای كمیسیون های اقتصادی مجالس دو كشور برای تسریع در تعاملات اقتصادی دوجانبه، از كشورهای یكدیگر دیدار كرده و نحوه توسعه روابط اقتصادی را بررسی كنند.
سید كاظم سجادی سفیر ایران در ایروان هم در این دیدار با اشاره به نقش مجالس دو كشور در پشتیبانی از توسعه و گسترش همكاری ها بخصوص در زمینه های اقتصادی و بازرگانی، اظهار داشت: سفر اخیر گروه دوستی پارلمانی مجلس ارمنستان به ایران و جلسات برگزار شده با نمایندگان این كشور و اعضای گروه دوستی در سفارتخانه جمهوری اسلامی، به جایی رسیده است كه حركتی پویا شكل گرفته و دو كشور موضوعات بازرگانی و تجاری را توسعه بخشند.
به گزارش نیو باكس به نقل از ایرنا، ارمنستان با حدود 30 هزار كیلومتر مربع مساحت و سه میلیون تن جمعیت در منطقه قفقاز قرار دارد كه بعد از فروپاشی اتحاد شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با تركیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.
اروپام**1346**1486**رحمت الله خدادادی**انتشاردهنده: محسن شریفی**


1396/11/17
19:39:17
5.0 / 5
4624
تگهای خبر: اقتصاد , بازرگانی , توسعه
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه