شانس ۱ به ۱۲۰۰ برای برنده شدن در قرعه کشی ایران خودرو

شانس ۱ به ۱۲۰۰ برای برنده شدن در قرعه کشی ایران خودرو سی و هفتمین مرحله فورش فوق العاده محصولات ایران خودرو هفته گذشته برگزار و قرعه کشی آن روز یکشنبه انجام شد. بر طبق اطلاعات واصله قریب به پنج میلیون نفر برای 4000 دستگاه خودرو مشارکت کردند.


به گزارش نیو باکس به نقل از ایسنا، در صورتی که طبق وعده مسؤلان و مقامات صنعتی و همین طور خودروسازان، مقرر است امسال به تدریج فرایند قرعه کشی خودرو برای انتخاب مشتریان نهایی حذف شود، اما همچنان آمار تقاضا برای مشکارکت در طرح ها و البته شرکت در این بخت آزمایی بالاست. البته این مورد می تواند تحت تاثیر احتمال به روز شدن قیمت ها در اردیبشهت ماه باشد.
فروش با این روش که از خرداد ماه ۱۳۹۹ شروع شده و تا حالا ادامه داشته و از نیمه دوم سال قبل به طور هفتگی درآمده است، از ابتدا با هدف کنترل بازار و عرضه خودرو به مشتریان واقعی شکل گرفت. هرچند که در این طرح ها ارائه گواهی نامه معتبر، نداشتن پلاک انتظامی فعال به نام فرد متقاضی و... بعنوان محدودیت اعمال شده است اما این محدودیت ها هیچ وقت مانع درخواست های مازاد بر تقاضاهای واقعی نشد و همچنان پس از گذشت قریب به دوسال از این روند همچنان تعداد متقاضیان چند برابر ظرفیت خودرو های قابل عرضه است.
فروش های هفتگی نه تنها از میزان تقاضاها کم نکرد بلکه آمار چند طرح اخیر برگزار شده خودروسازان نشان داده است که آمار تقاضاها بیشتر هم شده است.
به طور مثال گروه صنعتی ایران خودرو هفته گذشته، سی وهفتمین مرحله از فروش فوق العاده محصولات خودرا با عرضه چهار محصول با ظرفیت در مجموع ۴۰۰۰ دستگاه خودرو اجرا کرد.
شانس برنده شدن در بخت آزمایی های گروه صنعتی ایران خودرو که در چارچوب طرح های فروش اجرا می شود، از ۱۲۰۰ تقاضا برای یک خودرو فراتر رفته است؛ این مورد نشان داده است اجرای طرح های فروش که حالا قریب به شش ماه است به طور هفتگی اجرا می شود، نه تنها از التهاب بازار و عطش برای مشارکت در طرح ها نکاسته، بلکه بیشتر بر آتش آن هیزم بوده شده است.روز یکشنبه قرعه کشی این طرح برگزار و منتخبان نهایی تعیین شدند. بر طبق آمار چهار میلیون و ۷۹۴ هزار و ۱۶۶ نفر برای ۴۰۰۰ دستگاه خودرو اعلام تقاضا کردند. براین اساس شانس برنده شدن هر نفر ۱ به ۱۲۴۳ برآورده شده است. در واقع برای هر یک خودرو بالغ بر ۱۲۰۰ تقاضا وجود دارد. آیا همه این تقاضاها واقعی است؟ این در حالیست که چند مرحله است مادران دارای دو فرزند در جهت قانون پشتیبانی از خانواده و جوانی جمعیت جداگانه در این طرح ها شرکت می کنند.
باوجود وعده حذف تدریجی قرعه کشی در طرح های فروش خودروسازان اما همانطور که اشاره شد، بر طبق آمار ثبت نامی این شیوه فروش همچنان جذاب است و عده بسیاری را برای سنجش بخت به این سو می کشاند. این مورد سبب شده که هدف اصلی برگزاری این طرح ها محقق نشود و دست متقاضیان واقعی به خودرو ها نرسد.
طبق آمار فروش اخیر ایران خودرو در چارچوب فروش فوق العاده که برای چهار محصول پژو پارس سال با موتور XU۷P، پژو پارس سال با موتور TU۵، راناپلاس و راناپلاس با موتور TU۵P پانوراما و گیربکس شش سرعته دستی، همانطور که اشاره شد برای ۴۰۰۰ دستگاه خودرو چهار میلیون و ۷۹۴ هزار و ۱۶۶ نفر مشارکت کردند.
از این تعداد یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۲۰۹ نفر برای خودرو پژو پارس XU۷P و دو میلیون و ۵۴۰ هزار و ۱۹۱ نفر برای پارس tu۵ با ظرفیت ۱۵۰۰ دستگاه برای هریک ثبت تقاضا کردند. ۴۸۴ هزار و ۳۶۷ نفر برای راناپلاس پانوراما و ۱۷۷ هزار و ۳۹۹ نفر برای راناپلاس با ظرفیت هریک ۵۰۰ دستگاه شرکت کردند. براین اساس شانس برنده شدن برای خودرو پژو پارس XU۷P یک به ۱۰۶۱، برای پارس tu۵ یک به ۱۶۹۳، برای راناپلاس پانوراما یک به ۹۶۸ و برای راناپلاس یک به ۳۴۵ بوده است.
همین طور در چهارمین مرحله فروش محصولات این گروه صنعتی، ویژه قانون پشتیبانی از خانواده و جوانی جمعیت برای اختصاص خودرو به مادران دارای دو فرزند و بیشتر، ۳۰۶ هزار و ۶۸۱ تن از مادران متقاضی برای ۴۰۰۰ خودرو ثبت تقاضا کردند. از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۸۲۷ نفر برای پژو پارس XU۷P و ۱۷۱ هزار و ۸۲۱ نفر برای پارس tu۵ با ظرفیت ۴۰۰۰ دستگاه برای هریک، ۱۸ هزار و ۲۱۲ نفر برای راناپلاس پانوراما و ۸۷۷۶ نفر برای راناپلاس با ظرفیت هریک ۵۰۰ دستگاه مشارکت کردند. براین اساس با عنایت به بیشتر بودن میزان تقاضا از ظرفیت موجود، قرعه کشی برای این طرح نیز صورت گرفت.
در دیگر خودروساز بزرگ کشور نیز این رویه دیده می شود اما به نسب کمتر و متعادل تر. به طور مثال در آخرین طرح فروش فوق العاده سایپا، ۱۷ هزار و ۶۶۲ نفر برای ۳۲۵۰ دستگاه خودرو ثبت تقاضا کردند و براین اساس شانس برنده شدن آنها یک به پنج ارزیابی شده است.
در طرح مذکور ۵۵۰ هزار و ۹۳۶ نفر برای ۴۲۵۰ دستگاه خورو ثبت تقاض کردند. از این تعداد ۱۲۰۰ نفر برای ۱۲۰۰ دستگاه تیبا، ۷۶۷۹ نفر برای سایپا ۱۵۱ با ظرفیت ۱۰۰۰ دستگاه، ۸۸ هزار و ۲۹۰ نفر برای ۱۷۵ دستگاه کوییک معمولی و ۱۰۵ هزار و ۸۵۹ نفر برای ۳۰۰ دستگاه ساینا ثبت نام کردند. همین طور در طرح حمایت ویژه مادران نیز ۱۰ هزار و ۷۶۹ نفر برای ۱۲۰۰ دستگاه تیبا، ۳۷۳۸ نفر برای ۱۷۵۰ دستگاه کوییک معمولی و ۳۱۵۵ نفر برای ساینا S مشارکت داشتند.
در طرح ویژه مادران در محصولات گروه سایپا نیز باتوجه به تقاضای بیش از ظرفیت قرعه کشی انجام و شانس برنده شدن یک به ۱۲۹ ارزیابی شده است.
هرچند که اوضاع در سایپا بهتر است اما همچنان میزان تقاضای کاذب بسیار بالاست. این مورد نشان داده است نه تنها طرح های فروش، بازار و میزان تقاضاها را کنترل نکرد که بلکه بازار با هیجان بیشتر نیز روبرو است.



1401/02/06
23:35:40
5.0 / 5
551
تگهای خبر: بازار , دستگاه , شركت , صنعت
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه