نخستین محموله تخم مرغ یک هفته آتی راهی روسیه می شود

نخستین محموله تخم مرغ یک هفته آتی راهی روسیه می شود نیو باکس: رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار از ارسال نخستین محموله تخم مرغ به روسیه ظرف یک هفته تا ده روز آینده آگاهی داد.



به گزارش نیو باکس به نقل از ایسنا، حمید کاشانی با اعلان اینکه سالهای قبل واردکننده تخم مرغ بودیم، اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت جدید و برنامه ریزی های لازم در این بخش کلیه وظایف تولید، برنامه ریزی صادرات، واردات به تشکل مربوطه واگذار شد و این مساله موجب شد که در سال ۱۴۰۱، ۵۴ هزار تن و سال ۱۴۰۲، ۱۳۷ هزار تن صادرات داشته باشیم.

وی اضافه کرد: این رقم صادرات بسیار بی نظیر است. یعنی حتی در مقایسه با ترکیه که رقیب ما در کشورهای اطراف در حوزه تولید تخم مرغ است تولید مطلوب تری داشتیم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار در پاسخ به این پرسش که به چه کشورهایی صادرات داریم؟ اظهار داشت: در گذشته صادرات سنتی به افغانستان و عراق داشتیم؛ ولی هم اکنون به قطر، امارات، عمان، ترکمنستان و حتی در مقاطعی به پاکستان که یکی از تولیدکنندگان تخم مرغ است، صادر کردیم. همین طور با حمایت ویژه ای که در بحث کشورهای اوراسیا انجام می گیرد، امیدواریم که پس از سفر ریاست جمهوری بتوانیم تخم مرغ به روسیه صادر نماییم.
وی عنوان کرد: احتمالاً نخستین محموله تخم مرغ هفته آتی به روسیه ارسال شود و فرآیند بسیار بلندی دارد برای اینکه روسیه یکی از کشورهایی است که شرایط قرنطینه و ضوابط بهداشتی آن بسیار شرایط سختی است. در حقیقت برای نخستین بار در کل صنعت دام و طیور کشور صادرات به روسیه یک هفته یا ۱۰ روز آینده به انجام می رسد.
کاشانی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، در ادامه اظهار داشت: سال ۱۳۹۹، ۹۰۰ هزار تن تولید تخم مرغ داشتیم که این عدد در سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید. یعنی ۴۰۰ هزار تن افزایش تولید سالانه انجام شده است.
ایشان سپس به بحث تامین نهاده ها نیز اشاره نمود و اظهار داشت: تامین نهاده ها و تنوع تامین نهاده ها و بازیگرانی که در بحث تامین نهاده برای مرغدار فعالیت می نمایند بسیار گسترده شده و اگر مرغدار بخواهد در سامانه بازارگاه خرید کند با شرایط بسیار ایده آل می تواند از شرکت های مختلفی که به بازار ورود کرده و با نگاه انحصار زدایی که وزارت جهاد دنبال می کند این کار را انجام دهد.

این فعال بخش خصوصی در گفتگویی همین طور به قیمت تخم مرغ نیز اشاره نمود و اظهار داشت: ما کاهش قیمت نهاده را داریم. در بحث ذرت حداقل ۲۵۰۰ تومان تا 3000 تومان. ذرت کاهش قیمت دارد. سویا روی قیمت مصوب به انجام می رسد. ولی قیمت تخم مرغ از زمانی که اصلاح شده مکمل و دارو حدودا نسبت به آن زمان سه برابر شده، کرایه سه مرحله افزایش داشته، حقوق و دستمزد دو مرحله افزایش داشته، افزایش سویا در سامانه بازارگاه سه مرحله بوده، افزایش هزینه های نگهداری و استهلاک هم بوده است. هدف ما این نیست که بخواهیم محصولاتمان را گران بفروشیم اما باید کف قیمت را معین کنند. تمام کالاها هم شامل همین بوده است. در تخم مرغ باتوجه به مسئولیتی که داشتیم و افزایش تولید و صبر و لطفی که تولید کنندگان ما داشتند و دستوری که وزارت جهاد کشاورزی داده بوده تا امروز ما این شرایط را فراهم کردیم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار اشاره کرد: هدف گذاری امسال برای صادارت ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تن از تولید حداقل یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن تا ۴۰۰ هزار تن است.

کاشانی در آخر اظهار داشت: با همکاری وزارت جهاد امیدواریم تا آخر هفته خود اتحادیه و تنظیم بازار ورود کنند و قیمت را حدودا متعادل کنند. تولیدکنندگان هم این اطمینان خاطر را داشته باشند که از این شرایط خیلی مشکل خلاص می شوند.





منبع:

1403/02/18
08:42:24
5.0 / 5
311
تگهای خبر: بازار , تولید , خرید , سفر
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه