قیمت تخم مرغ باید متعادل باشد نه گران نه ارزان

قیمت تخم مرغ باید متعادل باشد نه گران نه ارزان به گزارش نیو باکس، رئیس هیات مدیره مرغ تخم گذار با اشاره به اینکه سال قبل با وجود افزایش هزینه های تولید تغییری در قیمت تخم مرغ نداشتیم، اظهار داشت: اصلاح قیمت تخم مرغ برای پیشگیری از ضرر و زیان به این صنعت ضروری می باشد.



حمید کاشانی در گفتگو با ایسنا در پاسخ به این که قیمت تخم مرغ چه زمانی اصلاح می شود، اظهار داشت: درخواست اصلاح قیمت تخم مرغ را به معاونت مربوطه در وزارت جهادکشاورزی ارسال کردیم، چونکه قیمت تخم مرغ برای دو سال پیش است و باید اصلاح گردد.

وی اضافه کرد: سال قبل هیچ تغییری در قیمت تخم مرغ نداشتیم با وجود این که هزینه های کارگری و کرایه ها چندین بار افزایش پیدا کرد، ریزمغذی ها و مکمل ها ۳ برابر و قیمت نهاده ها همچون جوجه افزایشی شد. یعنی علیرغم این افزایش قیمت به وعده خود در تأمین تخم مرغ به میزان کافی و با قیمت ثابت عمل کردیم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن خاطرنشان کرد: قرار بود تا عید فطر قیمتها اصلاح گردد ولی تابحال این مهم محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت مصوب هرکیلو تخم مرغ۴۷هزارو۳۰۰ تومان درب واحدهای تولیدی و برای مصرف کننده ۵۷ هزارتومان است، اظهار نمود: قیمت پیشنهادی اتحادیه برای هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶۵هزارتومان و در میادین ۷۸هزارتومان است.

کاشانی همینطور افزود: در ماه گذشته به علت مقرون به صرفه نبودن تولید حدود ۱۱ میلیون کشتار انجام شد و گله ها هم حذف شدند. ازاین رو اصلاح قیمت ضروری می باشد. ما معتقدیم که قیمت تخم مرغ باید متعادل باشد و موافق کاهش یا افزایش نیستیم. ۶۰ درصد واحدهای ما خرده مالکی هستند و نباید این واحدها از بین بروند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن در ادامه اظهار داشت: قیمت ۴۷هزارو۳۰۰ تومان مورد تایید اتحادیه نیست و با دستور وزیر جهادکشاورزی و همراهی اتحادیه این قیمت تنها تا پایان عید فطر معتبر بود.

وی در انتها اظهار داشت: حدود یک هفته می شود که برای پیشگیری از ضرر و زیان، خودمان تخم مرغ را با قیمت های بالاتر خریداری و ذخیره کردیم تا قیمتها متعادل شود و گله ها حذف نشوند. در واقع با خرید بالاتر می خواهیم از خسارت به صنعت جلوگیری نماییم.




منبع:

1403/02/22
14:22:33
5.0 / 5
262
تگهای خبر: تولید , خرید , صنعت , قیمت
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه