مصادره به مطلوب طلافروشان یزدی از یک حدیث!

مصادره به مطلوب طلافروشان یزدی از یک حدیث! به گزارش نیو باکس، اتحادیه طلا یزد در نامه ای به مقام معظم رهبری اعلام نموده است که طبق روایت استر ذهبک و ذهابک و مذهبک نمی توانیم موجودی خویش را ثبت کنیم!



به گزارش نیو باکس به نقل از مهر، اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر یزد در نامه ای به دفتر مقام معظم رهبری اعلام نموده است که «بنا به روایات اسلامی «استر ذهبک و ذهابک و مذهبک» و با توجه به این که طلا یک کالای سرمایه ای است و مسائل امنیتی و مشکلات خاص خویش را دارد (هک شدن سامانه و پخش اطلاعات) از اعلام موجودی خود در سامانه جامع تجارت خودداری می کنند.»
در این نامه آمده است: با احترام به عرض می رسانیم بازار و صنف زرگر یزد از قدیم الایام حامی روحانیت و انقلاب بوده و باوجود پرداخت مالیات و وجوهات شرعی در مسائل محرومیت زدایی یار و یاور نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود.
با توجه به مشکلاتی که اخیراً برای این مجموعه در کشور بوجود آمده (سامانه جامع تجارت) و با توجه به این که سال جاری طبق فرمایش مقام معظم رهبری سال پشتیبانی از تولید با مشارکت مردمی است و با اجرای سامانه جامع تجارت خود به خود این پشتیبانی از بین می رود بر خود واجب دانستیم نکاتی را خدمت آن مقام معظم جهت اطلاع و پیگیری به عرض برسانیم.
۱- بنا به روایات اسلامی «استر ذهبک و ذهابک و مذهبک» و با توجه به این که طلا یک کالای سرمایه ای است و مسائل امنیتی و مشکلات خاص خویش را دارد (هک شدن سامانه و پخش اطلاعات) از اعلام موجودی خود در سامانه جامع تجارت خودداری می کنند.
۲- این صنف نسبتاً از لحاظ شفافیت در بالاترین درجه در اصناف قرار دارد و صحیح نیست در رسانه ملی، اذهان عموم مردم را مقابل این صنف قرار دهند و به بهانه این که اعضای این صنف نمی خواهند مالیات پرداخت کنند به تخریب شخصیت اعضا بپردازند.
۳- ایجاد سامانه های مختلف موازی مانند سامانه جامع مؤدیان و سامانه جامع تجارت با توجه به این که عمده سرمایه گذاران این صنف در خارج از این مجموعه قرار دارند و حاضر به ثبت سرمایه خود نیستند سبب تضعیف این صنف و مشکلات زیادی همچون بیکاری خیلی از کارگران شاغل در این صنف و خارج شدن سرمایه خیلی از بازار و به تبع آن خروج از کشور می شود و این خود تبعات اجتماعی سیاسی و اقتصادی بسیاری خواهد داشت.
۴- با عنایت به اجرای سامانه مؤدیان پیاده سازی مواردی از قبیل سامانه جامع تجارت برخلاف قوانین تسهیل در صدور مجوزها و رفع مشکلات تولید و کسب و کار است و با توجه به این که در گروههای تولیدی طلا هیچ گونه ارزی جهت پشتیبانی از این صنعت اختصاص نیافته و دولت هیچ گونه حمایتی از این صنف نمی کند و اثرات منفی زیادی بر کلیه متغیرهای بازار همچون کاهش سطح اعتماد صنعتگران به دولت که باعث کاهش رقابت پذیری و کاهش توسعه دراز مدت این صنعت می شود می گردد در انتها از آن مقام معظم درخواست داریم در صورت صلاحدید سامانه جامع تجارت با عنایت به مشکلات زیاد آن از این مجموعه حذف و در جهت شفافیت کامل این صنف سامانه جامع مؤدیان به صورت کامل اجرایی گردد.



منبع:

1403/02/23
09:06:15
5.0 / 5
348
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , تجارت , توسعه
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه