معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان خبر داد

کسب رتبه اول خوزستان در جذب سرمایه گذاری خارجی در سال قبل

کسب رتبه اول خوزستان در جذب سرمایه گذاری خارجی در سال قبل نیو باکس: خوزستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از کسب رتبه اول استان خوزستان در جذب سرمایه گذاری خارجی در سال 1402 با اشتغال پیش بینی شده بیش از 2000 نفر آگاهی داد.



محمد راضی جلالی امروز، ۲۳ اردیبهشت ماه درباب توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت های اشتغال ساز در استان بیان کرد: ایجاد چنین فرصت هایی مستلزم بسترسازی مناسب جهت جذب و حضور سرمایه گذاران خصوصاً سرمایه گذاران خارجی است.

وی اضافه کرد: با توجه به این که جذب سرمایه گذاری به شکل گسترده مورد تاکید دولت سیزدهم است و با تأکید بر اهمیت این مساله در بالا بردن سطح توسعه اقتصادی در استان عنوان کرد: ایجاد زمینه های مناسب جهت توسعه سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و در نهایت افزایش سطح اشتغال در استان، در اولویت کاری این معاونت قرار دارد و بصورت مستمر درحال پیگیری است.

راضی جلالی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده درباب بسترسازی سرمایه گذاری، عنوان کرد: برای این منظور نسبت به بازبینی در فرایندهای سرمایه گذاری با هدف اصلاح و کاهش زمان صدور استعلام ها و مجوزها و حذف استعلام های غیر ضروری اقدام شد. همین طور بعد از بررسی و انجام امور کارشناسی، حداکثر زمان مجاز پاسخ به استعلام‎ها، یک ماه تعیین و به دستگاه های اجرائی ابلاغ گردید که این امر در ایجاد پویایی و تسریع در صدور مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاران نسبت به قبل بسیار موثر بوده است.

وی به کسب رتبه اول استان خوزستان در جذب سرمایه گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲ اشاره و اشاره کرد: حجم سرمایه گذاری در ۱۴ طرح مصوب سرمایه گذاری خارجی استان مبلغ ۹۷۰ میلیون دلار بوده که این مبلغ معادل ۱۷ و نیم درصد کل سرمایه گذاری خارجی مصوب در سطح کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: با سرمایه گذاری های جدید در شهرستان های خرمشهر، آبادان، ماهشهر و بهبهان، شاهد اشتغال بیش از ۲۰۰۰ نفر در استان هستیم.

راضی جلالی اظهار امیدواری کرد: با پیگیری های مستمر در آینده شاهد توسعه بیشتر سرمایه گذاری های داخلی، خارجی و افزایش میزان اشتغال در استان و جلوگیری از مهاجرت افراد بومی به خارج از استان خواهیم بود.




1403/02/24
11:45:40
5.0 / 5
315
تگهای خبر: اقتصاد , توسعه , دستگاه , سرمایه
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه