به گزارش نیو باكس به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، مجتبی خسروتاج، طی بازدید از یك كارخانه تولید محصولات لبنی اعلام كرد: از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار مجموع صادرات صنایع غذایی در سال ۱۳۹۵، حدود ۶۴۰ میلیون دلار آن به صنایع لبنی اختصاص داشته است و این حجم ۳۰ درصدی، اهمیت توجه به صادرات محصولات لبنی را توجیه می كند.
وی توجه به ثبات و پایداری در كیفیت خوب كالا و نوآوری در محصول را از علل اصلی موفقیت بعضی از شركت های لبنی در بازار دانست.
خسروتاج در این نشست با اشاره به گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهور در دو شب گذشته اظهار كرد: سخنان روحانی بیانگر آشنایی و توجه دولت به اهمیت نقش سودهای بانكی در فعالیت های اقتصادی و به خصوص هزینه های صادراتی است و بایستی تمركز بر نحوه و چگونگی كاهش نرخ سود بانكی باشد.
قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت در امور تجارت یادآورشد: در جلسهی ستاد اقتصادی دولت طی روزهای آتی نحوهی حمایت سایر كشورها از صادرات غیر نفتی به بحث گذاشته خواهد شد و امیدواریم بستهی مناسبی نیز برای حمایت از صادرات غیر نفتی ایران فراهم شود.
رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: توسعهی صادرات نیازمند عزم ملی است و باید موضوع اصلی همهی دستگاه های اقتصادی قرار گیرد ولی متاسفانه از مواضع برخی مدیران مشخص است هنوز عزم ملی برای صادرات برای آنها در صدر امور قرار ندارد.