معاون امور صنایع وزارت صمت خبر داد:

اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تسهیلات سرمایه در گردش به تولیدكنندگان

اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تسهیلات سرمایه در گردش به تولیدكنندگان به گزارش نیو باكس معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینكه توجه به سرمایه در گردش از بخش های مورد نظر دولت برای پشتیبانی از تولیدكنندگان است، اظهار داشت: در این زمینه طرحی را در دولت مطرح كردیم كه در نهایت منجر به این شد تا با دستور رئیس جمهور، ۴۰ هزار میلیارد تومان باید در بخش تولید هزینه شود.



به گزارش نیو باكس به نقل از ایسنا، فرشاد مقیمی امروز ۱۴ بهمن ماه در نشستی با صنعتگران شهرستان شوشتر كه به منظور بررسی مشكلات و موانع تولیدی واحدهای صنعتی در این شهرستان برگزار شد، اظهار نمود: از چندی قبل طرحی در سطح دولت در حال بررسی بود و جلساتی در این راستا برگزار گردید كه در نهایت با دستور رئیس جمهور قرار شد تا ۴۰ هزار میلیارد تومان – جهت سرمایه در گردش- در بخش تولید كشور هزینه شود.

وی اضافه كرد: رصد و پایش واحدهای تولیدی نخستین اولویتی است كه ما دنبال می نماییم و به جهت اینكه بتوانیم از این رصد و پایش اطلاعات انجام گرفته بهره ببریم، كمیته ای را تحت عنوان "كمیته تأمین مواد اولیه" -كه زیر نظر مجموعه ستاد تسهیل استان ها است- شكل داده ایم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: یك بخش از فعالیت های این كمیته مربوط به تأمین مواد اولیه داخلی و بخشی مربوط به تأمین مواد اولیه خارجی است. البته در بخش تأمین مواد اولیه خارجی این كمیته بحث تأمین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی هم مطرح می شود.

مقیمی با اشاره به اینكه بازسازی و نوسازی یكی از اهدافی است كه مجموعه وزارت در حوزه های مختلف بخش صنعت آنرا دنبال می كند، عنوان كرد: توجه به سرمایه در گردش از دیگر بخش های مورد نظر دولت می باشد و در این زمینه طرحی را در دولت مطرح كردیم كه منجر به این شد تا كمیسیون های مختلف اقتصادی برای آن تشكیل و در نهایت با دستور رئیس جمهور ۴۰ هزار میلیارد تومان باید در بخش تولید هزینه شود.

وی بر حفظ اثر بخشی خط تولید واحدهای تولیدی تصریح كرد و اظهار داشت: یكی از موضوعات و محورهای اساسی كه این وزارتخانه در برنامه های راهبردی خود دنبال می كند بحث مبحث ساخت داخل است و معمولاً در كشور ما با عنایت به تحریم های متعدد، این مورد حساس تر شده ولی با مصوبه اخیر كه ابزارهای بیشتر در اختیار وزارت صمت قرار داده شده می توان این فضا را راحت تر پایش، بررسی و به آن كمك كرد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: یكی از تكالیف این است كه ما نیازمندی های خود در حوزه های صنعتی را به خارج از كشور به صورت فهرستی درآوریم و نمایشگاهی برگزار نماییم تا با دعوت از همه انجمن ها، تشكل ها، اتحادیه ها و مؤسسات علمی و آموزشی و طراحان، دستاوردهای آنها و محصولاتی را كه توانایی تولید آن در داخل وجود دارد را عرضه دهیم و در این راستا مبحث پشتیبانی از بخش داخل را تقویت نماییم.




1397/11/14
15:41:19
5.0 / 5
4659
تگهای خبر: اقتصاد , تجارت , تسهیلات , تولید
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه