سقوط بوئینگ 737 نشانه ضعف آشكار فناوری خودران است! به گزارش نیو باكس مدیرعامل شركت خودروسازی دایملر آلمان خاطرنشان كرده است كه حادثه مرگبار و سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مكس نشانه واضحی از ضعف فناوری و صنعت خودران است. به گزارش نیو باكس به نقل از ایسنا، دیتر زتچه، مدیرعامل شركت خودروسازی دایملر آلمان اخیرا در مورد زمین گیر شدن گسترده هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مكس و دو حادثه مرگباری كه به سقوط و كشته و ناپدید شدن خیل عظیمی از مسافران و خدمه پروازی آن منجر گردید، خاطرنشان كرده است كه این امر نشان داده است هنوز فناوری خودران در وسایل نقلیه گرفتار ضعف های فروانی است كه نباید هم اكنون به كار گرفته شود. به قول رویترز، وی بر این باور است كه فناوری خودران هنوز فاصله بسیاری تا شكوفایی و قابلیت به كار گرفته شدن در وسایل نقلیه را دارد و سیستم معیوبی كه در دماغه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مكس بكار گرفته شده است و باعث سقوط آن شده، گواه و شاهد محكمی بر این مدعاست. بیشتر از یك ماه پیش بود كه دومین هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ ماكس تنها ۱۳ دقیقه پس از بلند شدن از زمین كه به نایروبی، پایتخت كنیا در حال پرواز بود، سقوط كرد و تمامی ۱۵۷ سرنشین آن كشته شدند. پس از این اتفاق، تمامی ایرلاین های جهان تصمیم گرفتند كه به ادامه فعالیت این نوع خاص از هواپیما آخر دهند و به صورت موقت پرواز آنرا به حالت تعلیق دربیاورند. بوئینگ در ابتدا علت حادثه را یك نقص نرم افزاری اعلام نموده و در تلاش بود تا با عرضه یك به روزرسانی نرم افزاری آنرا برطرف كند اما نتایج پژوهش های متخصصان سازمان هوانوردی فدرال آمریكا نشان می داد كه سیستم اتوماتیكی كه در دماغه هواپیما برای جلوگیری بالا رفتن هواپیما بكار رفته، در شرایط بخصوصی كنترل هواپیما را از دستان خلبانان خارج كرده و باعث حركت سریع رو پایین و در نهایت سقوط آن شده است. نتایج بررسی های سازمان هوانوردی فدرال آمریكا با همكاری شركت سازنده این هواپیما یعنی بوئینگ، پیش تر نشان می داد كه سیستم جدیدی كه از حسگرهای پیشرفته در نوك دماغه جت به كار برده شده، باعث سقوط آن شده است. این بدان معناست كه حسگرهای موجود در دماغه هواپیما احتمالاً به علت مشكلات نرم افزاری اطلاعات نادرستی به سیستم مركزی هواپیما مخابره كرده و این بدان معناست حتی در زمانی كه خلبان كنترل و هدایت هواپیما را بر روی اتو پایلوت (هدایت خودكار و اتوماتیك) می گذارد، این حسگرهای موجود در سیستم جدید، سر هواپیما را به سمت پایین می كشانند و این امر باعث می شود كنترل جت برای خلبان دشوار شود و به سرعت سقوط كند. همین امر باعث شد كه اندونزی سفارش این نوع از هواپیما از شركت بوئینگ را لغو كند و از مسئولان و مدیران آن درخواست بررسی دقیق و تحقیقات ویژه كند تا این غول هواپیماسازی از تكرار چنین حوادث ناگواری جلوگیری به عمل بیاورد. 1398/01/17 15:06:56 5.0 / 5 4401 تگهای خبر: سازمان , شركت , صنعت این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط چقدر خودرو در ۷ ماه فروخته شد؟ افزایش ۲۰ هزار تنی تولید گوشت مرغ در لرستان افزایش 22 درصدی صادرات به کشورهای اسلامی ریزش ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی قیمت سکه نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۳