دستاورد محققان دانشگاهی در زمینه تصفیه پساب های صنعتی ثبت اختراع شد

دستاورد محققان دانشگاهی در زمینه تصفیه پساب های صنعتی ثبت اختراع شد نیو باكس: «تخریب اتیل بنزن با تیتانیا/ سیلیكای دوپ شده» توسط محققان پردیس علوم و تكنولوژی های جدید و دانشكده شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان با همكاری پارك علم و فناوری این دانشگاه ثبت اختراع شد.


به گزارش نیو باكس به نقل از ایسنا، داوود معروفی، مسئول مركز مالكیت فكری پارك علم و فناوری دانشگاه سمنان با بیان این خبر اظهار داشت: اختراع «تخریب اتیل بنزن با تیتانیا / سیلیكای دوپ شده» توسط دكتر نرجس كرامتی عضو هیات علمی پردیس علوم و تكنولوژی های جدید، ندا شیرزاد طاقانكی دانش آموخته كارشناسی ارشد از دانشكده نانوفناوری، دكتر محسن مهدی پور قاضی عضو هیأت علمی دانشكده شیمی، نفت و گاز و پارك علم و فناوری دانشگاه سمنان در اداره كل ثبت اختراعات كشور به شماره ۹۸۱۶۶ به ثبت رسید.

كرامتی در توضیح این اختراع اظهار داشت: در این اختراع، برای نخستین بار دی اكسید تیتانیوم اصلاح شده بوسیله دوپ همزمان با گونه های فلز و نافلز (مس و نیتروژن) بر پایه مزوپور سیلیكا به فرم آئروژل به روش سل-ژل و در فشار محیط، سنتز و برای تخریب آلاینده اتیل بنزن به كار برده شد.

وی ادامه داد: از مزایای این روش می توان به استفاده از پیش ماده ارزان قیمت برای سیلیكا (سدیم سیلیكات)، عدم نیاز به تجهیزات خاص و گران قیمت برای سنتز به سبب استفاده از فرآیندهای سل- ژل و خشك سازی آئروژل در فشار محیط، همین طور دستیابی به ساختار بلوری از تیتانیا و مساحت سطح بالا از فتوكاتالیست اشاره نمود.

از این محصول می توان برای تصفیه پساب های صنعتی و تبدیل آنها به مواد كم خطرتر مانند دی اكسید كربن و آب با پروسه فتوكاتالیستی بهره برد.




1398/02/04
14:38:01
5.0 / 5
4352
تگهای خبر: تكنولوژی , صنعت , قیمت
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه