به نیو باكس اعلام شد

مواد اولیه صنعت چرم قاچاق می شود

مواد اولیه صنعت چرم قاچاق می شود نیو باكس: نایب رییس انجمن صنایع چرم ایران خام فروشی را یكی از معضلات صنعت چرم اعلام نمود و راه مقابله با قاچاق مواد خام صنعت چرم را شفاف سازی و تك نرخی شدن نرخ ارز دانست.


عباس تركمن در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: خروج چرم از كشور بیشتر به صورت قاچاق مواد خام صورت می گیرد.
وی خام فروشی را یكی از معضلاتی دانست كه به صنعت چرم كشور صدمات سنگین وارد كرده و اظهار داشت: انجمن صنایع چرم ایران طی نامه ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز و رئیس جمهور نسبت به این مساله آگهی داده است.
رئیس انجمن صنایع چرم ایران با اشاره به اینكه صادرات مواد اولیه صنعت چرم شامل عوارض می شود، اشاره كرد كه خام فروشان مواد اولیه صنعت چرم را تحت عنوان كالای چرم به كشورهایی همچون هندوستان و ایتالیا صادر می كنند.
تركمن تفاوت نرخ ارز، وجود رانت و پول شویی را همچون دلیلهای قاچاق مواد اولیه صنعت چرم عنوان نمود و راه مقابله با قاچاق مواد خام صنعت چرم را شفاف سازی و تك نرخی شدن نرخ ارز دانست.
وی با اشاره به اینكه صنعت چرم و تولید كفش یك صنعت اشتغال زا است، از تولید سالیانه ۲۱۰ میلیون جفت كفش آگاهی داد كه حدود ۶۰ میلیون جفت آن كفش چرمی است.
نایب رییس انجمن صنایع چرم ایران با اشاره به اینكه ممنوعیت واردات محصولات چرمی خارجی یك مزیت نسبی برای صنعت چرم است، اشاره كرد: این شرایط یك فرصت طلایی برای صنعت چرم است و اگر شرایط لازم فراهم گردد تولیدكنندگان می توانند بازارهایی كه از دست دادند را پس بگیرند.
به گزارش نیو باكس به نقل از ایسنا، عباس تركمن سال قبل نیز اعلام نموده بود كه واردات محصول نهایی چرم تحت عناوین دیگر و به صورت كیلویی كه با پرداخت عوارض ناچیز گمركی انجام می شود و نیز خروج غیرقانونی مواد خام چرم سازی از كشور باعث شده است تا صنعت چرم ایران گریبانگیر مسائلی باشد كه تولیدكنندگان را با چالش و مشكل جدی مواجه كرده است.
البته در این زمینه گمرك ایران نیز پاسخ داده بود كه فقط بعضی از انواع خاص چرم مشمول عوارض صادراتی می شود، اما نكته مهم این است كه میزان صادرات چرم با افزایش چشم گیر روبه رو بوده و همین امر عرضه چرم مورد نیاز در بازار را كاهش داده است.




منبع:

1398/03/09
14:44:51
5.0 / 5
4516
تگهای خبر: بازار , تجارت , تولید , صادرات
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه