مهر منتشر كرد

جزئیات چگونگی ثبت پروانه های صادراتی عراق و افغانستان

جزئیات چگونگی ثبت پروانه های صادراتی عراق و افغانستان نیو باكس: هفته گذشته بانك مركزی اعلام نمود كه به منظور بازگشت ارز حاصل از صادرات، صادركنندگان به عراق و افغانستان باید پروانه های صادراتی خودرا در سامانه جامع تجارت به ثبت برسانند.


به گزارش نیو باكس به نقل از مهر، هفته گذشته بانك مركزی اعلام نمود كه صادركنندگان باید پروانه های صادراتی عراق و افغانستان را در سامانه جامع تجارت درج كنند. در واقع، این اقدام بانك مركزی به منظور بازگشت ارز حاصل از صادرات به كشور است؛ كه برمبنای آن، از صادركنندگان به كشورهای عراق و افغانستان كه معادل ریالی ارز متعلقه را برمبنای اسناد و مدارك مثبته طی دوره ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ تا ۱۶ مردادماه ۱۳۹۷ دریافت كرده اند، تقاضا كرده است از تاریخ ۹ الی ۲۰ تیرماه سال جاری با مراجعه به «سامانه جامع تجارت»، نسبت به ثبت شماره كوتاژ (پروانه های) صادراتی یاد شده خود اقدام نمایند. سامانه جامع تجارت در امتداد بخشنامه جدید بانك مركزی درباب رفع تعهد ارزی صادركنندگان به كشورهای عراق و افغانستان در بازه زمانی ۲۱ فروردین ۹۷ تا ۱۶ مرداد ۹۷ كه مشمول بند ۷ تصویب نامه شماره ۵۵۳۰۰/‏۸۷۳۹‬ مورخ ۱۳۹۷/‏۲/‏۲‬ می شوند امكانی را فراهم نموده است كه متقاضیان واجد شرایط می توانند با بازگشت سامانه جامع تجارت، نسبت به اظهار پروانه های صادراتی مذكور اقدام نمایند. بر این اساس خبرگزاری مهر، مراحل ثبت پروانه های صادراتی عراق و افغانستان را منتشر نموده است: ثبت پروانه های صادراتی صادركنندگان می توانند با مراجعه به بخش عملیات ارزی» مدیریت ارز حاصل از صادرات» درگاه ثبت پروانه های صادراتی عراق و افغانستان، پروانه های صادراتی خودرا اظهار نمایند.
در این صفحه، سوابق پروانه های اظهارشده قابل مشاهده می باشد و صادركننده در صورت تمایل به دریافت فایل اكسل از این جدول، بر روی گزینه «خروجی اكسل» كلیك نماید. در صورت تمایل به اظهار پروانه صادراتی جدید، لازم است بر روی گزینه «اظهار پروانه های صادراتی» كلیك نمائید. در این صورت به صفحه زیر منتقل خواهید شد:
در این صفحه با درج اطلاعات پروانه صادراتی و انتخاب گزینه «استعلام پروانه»، استعلام پروانه ها انجام شده و ضوابط مطرح شده به صورت سیستمی كنترل می شوند. در صورت موفقیت در استعلام پروانه های وارد شده، اطلاعات آنها در جدول موجود همین صفحه، نمایش داده می شوند. در صورت تمایل می توانید برای هر یك از پروانه ها، توضیحات مد نظرتان را با كلیك بر روی گزنیه «توضیحات» درج نمائید. در نهایت جهت ثبت اطلاعات پروانه لازم است بر روی گزینه «ثبت و تمام» كلیك كنید.
بعد از تائید پیغام ظاهر شده، پروانه های استعلام شده شما در «لیست پروانه های اظهار شده جهت ارسال به بانك مركزی» قرار می گیرند. در صورتیكه تمایل به حذف پروانه خود از این فهرست دارید، می توانید بر روی گزینه «حذف» كلیك نمائید. در این صورت وضعیت پروانه در جدول به حالت «حذف شده» تغییر می كند.(ثبت مجدد پروانه های حذف شده بلامانع است».) نكته حائز اهمیت آن است كه در صورتیكه در زمان استعلام پروانه با خطای «این پروانه قبلاً توسط شما ثبت شده است»، مواجه شدید می توانید بعد از حذف آن پروانه از «لیست پروانه های اظهار شده جهت ارسال به بانك مركزی»، مجدداً آنرا استعلام و ثبت نمائید. بخش «درگاه ثبت پروانه های صادراتی عراق و افغانستان» در سامانه جامع تجارت به صورت موقت طراحی شده است و بعد از اختتام مهلت اعلام شده توسط بانك مركزی (۲۰ تیرماه ۱۳۹۸) غیرفعال می گردد و اطلاعات پروانه های موجود در «لیست پروانه های اظهار شده جهت ارسال به بانك مركزی» كه در وضعیت «منتظر ارسال به بانك مركزی» قرار دارند، جهت اعلام نظر به بانك مركزی ارسال می شوند. بعد از آن، نتیجه بررسی بانك مركزی در ستون وضعیت به كاربران نمایش داده خواهد شد.


منبع:

1398/04/09
01:26:34
5.0 / 5
4431
تگهای خبر: بانك , تجارت , صادرات
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه