معاون سازمان حمایت تاكید كرد: فروش مرغ بالاتر از ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان تخلف است به گزارش نیو باكس معاون سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان اظهار داشت: برپایه مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت مرغ برای مصرف كننده ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان در سراسر كشور است و هیچ واحد صنفی و فروشگاهی حق عرضه مرغ با قیمت بالاتر از ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان را ندارد. به گزارش نیو باكس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، شهرام میرآخورلو اظهار نمود: بر همین مبنا نظارت بر بازار با جدیت صورت خواهد گرفت و از راه سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها مبحث پیگیری می شود. معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان با اشاره به اینكه سامانه ۱۲۴ هم ظرف دو سال گذشته فعال نبوده و ارتباط مصرف كنندگان با آن برقرار نبوده است، تصریح كرد: چهار اولویت دیگر بازرسی در هفته جاری در رابطه با شكر، برنج، روغن موتور و لاستیك است و همه استانها در این رابطه مكلف به تشدید بازرسیها در این ۵ اولویت هستند ضمن اینكه سفارش می نماییم مصرف كنندگان هم تخلفات را حتما گزارش داده و در سامانه www.۱۲۴.ir ثبت كنند. میرآخورلو از برنامه ریزی دولت برای نظارت بر بازار كالاهای اساسی اطلاع داد و با اشاره به اینكه مردم بزودی تغییرات قیمتی در بازار را مشاهده خواهند كرد، اظهار داشت: با تصمیم دولت، هر هفته ۵ قلم كالای اساسی اولویت دار از جانب وزارت صمت تعیین و در سراسر كشور بازار این اقلام با دقت رصد می شود. وی ادامه داد: یكی از وظایفی كه سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان بر عهده دارد، پشتیبانی از حقوق مصرف كنندگان است كه یكی از مولفه های آن آگاهی و اطلاع از مشخصات كالا است به نحوی كه درج قیمت واقعی بر روی كالا یا خدمت باید صورت گیرد. او با تاكید بر اینكه عرضه هیچ كالایی بدون برچسب قیمت از این پس در بازار پذیرفته نخواهد شد، اضافه كرد: تمامی كالاهایی كه در سطح عرضه وجود دارند باید برچسب قیمت داشته باشند و اگر این كار انجام نشود، شائبه گران فروشی و سایر تخلفات در واحد صنفی و فروشگاه ها ایجاد می شود و با این موارد به شدت برخورد خواهد شد. پشت پرده تخفیف های توخالی برخی فروشگاه ها به قول میرآخورلو، برخی واحدهای صنفی در هفته های گذشته با ظاهرسازی، وانمود می كنند كه در حال عرضه تخفیف های ویژه بر روی برخی كالاها هستند اما در حقیقت موجبات ضرر و زیان مصرف كنندگان را فراهم نموده اند؛ نرخ سود واحدهای تولیدی و حاشیه سود عمده فروشی ها و خرده فروشی ها بسته به نوع كالا و خدمت كاملاً مشخص است و ضوابط در رابطه با خویش را دارد. ازاین رو اینكه برخی كالاها از جانب فروشگاه ها یا واحدهای صنفی با تخفیف های غیرواقعی و صوری عرضه شده و در نهایت قیمتی كه كالا به مصرف كننده اعطا می شود، همان نرخ واقعی برپایه قیمت تمام شده و حاشیه سود منطقی است؛ ازاین رو ظاهرسازی و وانمود كردن به عرضه تخفیف، یك تخلف است و به شدت با آن برخورد می شود. این مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان اظهار داشت: پیش فروش و فروشهای اقساطی هم ضوابط خاص خویش را دارند و واحدهای صنفی نمی توانند هر رفتاری را در زمینه اعلام قیمت داشته باشند. این در شرایطی است كه برخی كالاها رقابتی بوده و قیمت آنها برپایه مكانیزم عرضه و تقاضا تعیین می شود اما به هر حال رقابت باید در جهت پشتیبانی از حقوق مصرف كننده باشد نه در جهت افزایش قیمت، كه منجر به سود بیشتر تولیدكننده می شود؛ ضمن اینكه هر حراجی كه رخ می دهد، باید با مجوز مركز امور اصناف و بازرگانان وزارت صمت شكل گیرد. وی افزود: برپایه تصمیم رئیس جمهوری وزارت صمت با ساختار جدیدی با قدرت وارد حوزه تنظیم بازار شده و از این پس بازار را زیر ذره بین خود قرار خواهد داد به شكلی كه مردم آثار ملموس آنرا بزودی احساس خواهند كرد. او تصریح كرد: به عرضه كنندگان كالا هم اخطار می دهیم تا حتما قیمت كالا را بر روی آن درج كنند چون كه عدم درج قیمت به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست. منبع: نیو باكس 1398/05/12 17:42:09 5.0 / 5 4906 تگهای خبر: بازار , تجارت , تولید , سازمان این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط چه خودروهایی در مرحله جدید سامانه یکپارچه عرضه می شوند؟ ممنوعیت فروش طلای آنلاین بدون ذخیره سازی در بانک مرکزی خودروسازان ژاپنی رکورد زدند طلا پشت چراغ قرمز ماند! نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۳ بعلاوه ۳