یك مقام مسئول خبر داد؛

مشاركت در طرح ملی پوشاك در ماه های پایانی سال

مشاركت در طرح ملی پوشاك در ماه های پایانی سال نیو باكس: مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك، مشاركت در طرح ملی پوشاك را مهمترین برنامه این صندوق اعلام نمود كه با ابلاغ مصوبه مجمع عمومی با سوژه افزایش سرمایه صندوق، عملیاتی خواهد شد.



به گزارش نیو باكس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد حسین مقیسه با بیان خبر مشاركت صندوق ضمانت در طرح ملی پوشاك، درباب این طرح اضافه كرد: طرح ملی پوشاك (طرح توسعه تولید پوشاك در مناطق روستایی و محروم) با هدف ایجاد نام و نشان ملی (برند) در داخل و خارج از كشور، افزایش كیفیت، تولید مشتری محور، پاسخگویی به سلیقه مشتری (مد) با رعایت شئونات فرهنگی جامعه و در نهایت توسعه صادرات پوشاك و جلوگیری از قاچاق آن شكل گرفته و بزودی اجرا می گردد.
وی با اشاره به اهداف مرحله اول این طرح، خاطرنشان می كند: طرح ملی پوشاك در مرحله اول در استان های اردبیل، كرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، گیلان و همدان اجرا خواهد شد و به تدریج با عنایت به نتایج حاصله، سایر استان های كشور نیز به آن اضافه خواهند شد.
ایجاد ۹ هزار شغل بوسیله ایجاد كارگاه های تولیدی در پنج استان
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك افزود: این طرح در استان های یاد شده، دارای مراحلی از قبیل ایجاد كارگاه روستایی، شركت های پشتیبان استانی، شركت پشتیبان ملی و در نهایت تاسیس و راه اندازی فروشگاه های عرضه محصولات تولیدی با یك نشان تجاری ویژه خواهد بود.
مقیسه بیان كرد: در صورت اجرای كامل مرحله اول در استان های یاد شده ۱۰۰ كارگاه تولیدی روستایی و ۵ شركت پشتیبان استانی و تعدادی فروشگاه با اشتغال بیشتر از ۹ هزار نفر تاسیس خواهد شد.
وی درباره موانع اجرای این طرح نیز اظهار داشت: یكی از موانع پیش روی طرح ملی پوشاك در یكسال گذشته، كسری وثایق واحدهای روستایی و شركت های پشتیبان استانی جهت ارائه به نظام بانكی كشور به منظور ستاندن تسهیلات بوده است.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك افزود: بعد از بررسی راهكارهای منتخب، قرار شد در صورت افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك، كسری وثایق یاد شده با ضمانت های صادره توسط صندوق مرتفع شود كه خوشبختانه اعضای مجمع عمومی صندوق با افزایش سرمایه به منظور مشاركت در طرح ملی پوشاك بوسیله صدور ضمانت نامه های اعتباری موافقت كرده اند و بدین سان امكان صدور این ضمانت نامه ها به درخواست بانك عامل فراهم گشته است.
مقیسه درباب شیوه عملیاتی سازی طرح، اشاره كرد: بر طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك می تواند تا مبلغ ۳.۰۰۰ میلیارد ریال از طرق صدور ضمانت نامه از این طرح پشتیبانی به عمل آورد.
وی همین طور درانتها اظهار داشت: شورای راهبری طرح ملی پوشاك شامل وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه، بانك كشاورزی، استانداری های استان های یاد شده و انجمن صنایع پوشاك ایران با برگزاری جلسات درحال آماده سازی اجرای این طرح هستند و با ابلاغ مصوبه مجمع عمومی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك، با سوژه افزایش سرمایه به منظور مشاركت در طرح ملی پوشاك، طرح مذكور عملیاتی خواهد شد.


منبع:

1398/09/25
20:25:08
5.0 / 5
4350
تگهای خبر: بانك , تجارت , تسهیلات , توسعه
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه