در واكنش به جمع آوری تابلوهای شركت های كره ای تولید لوازم خانگی

كره ای ها دو سال است كه فقط تبلیغ می كنند!

كره ای ها دو سال است كه فقط تبلیغ می كنند! به گزارش نیو باكس در حالیكه گزارش ها حاكی از جمع آوری تابلوهای شركت های كره ای تولید لوازم خانگی است، سخنگوی انجمن صنفی تولیدكنندگان لوازم خانگی می گوید طی دو سال گذشته این شركت ها محصولی به بازار عرضه نمی كردند و فقط برای تبلیغ و حفظ بازار ایران هزینه می كردند.


به گزارش نیو باكس به نقل از ایسنا، اردیبهشت ماه سال جاری مطالبی در خصوص خروج برخی برندهای لوازم خانگی كره ای از ایران انتشار یافت، اما یك مقام مسئول در این شركتها آنرا تكذیب كرد. البته چند روز بعد مدیركل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) هم اعلام نمود كه خطوط تولید شركت های سامسونگ و ال جی (در ایران) الان فعال است و این دو شركت برای خروج از ایران برنامه ای ندارند. اما حالا گزارش ها حاكی از جمع آوری تابلوهای این دو شركت از سطح شهر و فروشگاه ها است. البته این همه ماجرا نیست!
در این رابطه حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدكنندگان لوازم خانگی با اشاره به اینكه شركت های كره ای نزدیك به دو سال است كه به تبعیت از تحریم های آمریكا شركت های ایرانی را تحریم كرده اند، به ایسنا اظهار داشت: در این مدت شركت های كره ای مواد اولیه، قطعات و اجازه استفاده از لایسنس برند را به شركت هایی كه بر مبنای قرارداد با شركت های كره ای ال جی و سامسونگ در بخش لوازم خانگی سرمایه گزاری نموده بودند، ندادند.
وی ادامه داد: طی دو سال گذشته محصولات شركت های كره ای وارد نشده و تولیدكنندگان ایرانی كه با برند آنها كار می كردند هم تولید نداشتند.
سخنگوی انجمن صنفی تولیدكنندگان لوازم خانگی با اشاره به اینكه شركت های ال جی و سامسونگ طی سال های اخیر كالایی به بازار ایران عرضه نمی كردند، خاطرنشان كرد: این شركت ها به امید اینكه بازار جذاب ایران را از دست ندهند و با عنایت به این كه حتی برای نسل بعدی ما فرهنگ سازی و برندسازی كرده بودند، به امیدی روزی كه تحریم ها برداشته شود و باردیگر به ایران برگردند، همچنان برای تبلیغات هزینه می كردند.
وی با اشاره به اینكه شركت های كره ای در شرایط سخت مردم ایران را تنها گذاشتند، اظهار نمود: برندهای كره ای علاوه بر هزینه كردن برای تبلیغات، به صورت سازمان یافته از راه قاچاق بازار ایران را تأمین می كردند كه این مساله سبب شده بود در رقابت نابرابر، تولیدكنندگان ایرانی را زمین گیر كنند و حقوق دولتی و گمركی دولت را هم پرداخت نكنند.
غزنوی در ادامه از سرمایه گذاری برای تولید لوازم خانگی "كیفی" به اندازه دو برابر نیاز داخلی اطلاع داد و اظهار داشت: مساله اصلی این است كه حل مشكلات تولیدكنندگان در برگزاری جلسات و گفتگو خلاصه شده و حمایت اساسی در این بخش وجود ندارد.
البته تیرماه سال جاری هم رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی نسبت به بدعهدی كره ای ها در تأمین مواد اولیه كارخانه های تولیدی در ایران گلایه كرده بود.



1398/11/26
15:31:21
5.0 / 5
3468
تگهای خبر: بازار , تجارت , تولید , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه