زیان نیم تریلیون دلاری اقتصاد جهان از جنگ تجاری

زیان نیم تریلیون دلاری اقتصاد جهان از جنگ تجاری نیو باكس: جنگ تجاری آمریكا و چین موجب كاهش 0.6 درصدی رشد اقتصادی جهان می شود.


به گزارش نیو باكس به نقل از بلومبرگ، با وجود افزایش امیدها به حل و فصل اختلافات چین و آمریكا بر سر مسائل تجاری، نتایج این جنگ به تدریج در حال آشكار شدن است و نرخ رشد اقتصادی هر دو طرف درگیر در مقایسه با قبل كاهش پیدا كرده است. هم اكنون انگلیس، آلمان، روسیه، سنگاپور و برزیل با خطر جدی ركود مواجهند و پیش بینی می شود اقتصاد آمریكا نیز در صورت تداوم روند فعلی تا سال ۲۰۲۱ وارد ركود شود.
انجمن ملی تجارت و اقتصاد آمریكا در نظرسنجی از فعالان خود اعلام نمود كه ۷۴ درصد اعضای آن معتقدند كه بزرگ ترین اقتصاد دنیا در سال آینده یا سال ۲۰۲۱ وارد ركود خواهد شد. رشد اقتصادی آمریكا در سه ماهه دوم سال در مقایسه با سه ماهه نخست به میزان ۰.۹ درصد كمتر شده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا گفته است كه برای رسیدن به توافق تجاری با چین عجله ندارد و توافق جدید باید مطابق با شرایط آمریكا باشد. وی كه تابحال بر ۲۰۰ میلیارد دلار از محصولات وارداتی آمریكا از چین تعرفه ۱۰ تا ۲۵ درصدی وضع كرده تهدید كرده است كه در صورت نرسیدن به توافق تجاری با چین، ۳۰۰ میلیارد دلار باقی مانده از محصولات وارداتی چین را نیز مشمول تعرفه خواهدنمود.
از طرف دیگر چین نیز بر تمامی محصولات وارداتی خود از آمریكا تعرفه ۱۰ تا ۲۵ درصدی وضع كرده و تهدید كرده است كه به هر حركت جدید آمریكا پاسخ قاطع خواهد داد. رشد اقتصادی چین نیز به مانند آمریكا تحت تاثیر جنگ تجاری كاهش پیدا كرده است و الان در ضعیف ترین سطح خود در طول سه دهه اخیر قرار دارد.
در شرایطی كه بنظر می رسد همه چیز در اقتصاد جهانی به گام های بعدی این دو كشور بستگی دارد، مدل سنجی جدید انجام شده توسط بلومبرگ نشان داده است كه در صورت تداوم جنگ تجاری، رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۱ به میزان یك درصد و متوسط رشد اقتصادی جهان ۰.۶ درصد كاهش خواهد یافت.




منبع:

1398/06/01
01:28:01
5.0 / 5
4854
تگهای خبر: اقتصاد , تجارت , محصولات , واردات
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه