از افزایش قیمت طلا خبری نیست

از افزایش قیمت طلا خبری نیست به گزارش نیو باكس قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی كه سرمایه گذاران منتظر تحولات تازه درباره بریگزیت و مناقشات تجاری میان آمریكا و چینی بودند، حركت چندانی نداشت و ثابت ماند.



به گزارش نیو باكس به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۴۹۲ دلار و ۳۴ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریكا، هر اونس طلا ثابت بود و ۱۴۹۵ دلار و ۱۰ سنت معامله شد.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد شركت OANDA، طلا در كف قیمت اخیر خود تحكیم می شود و با فرض انجام توافق های تجاری كوچك میان آمریكا و چین، احیانا حركت بعدی قیمت طلا كاهشی خواهد بود. ایشان در ادامه اضافه كرد: اگر طلا به پایین ۱۴۶۰ دلار سقوط كند، فروش گسترده در بازار شروع می شود.

جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان به بازارهای مالی ضربه زده و اغلب بانكهای مركزی بزرگ جهان را وادار كرده است امسال به كاهش نرخ های بهره مبادرت كنند. این دو كشور در مناقشه ۱۵ ماهه روی میلیاردها دلار صادرات یكدیگر تعرفه سنگین وضع كرده اند كه نگرانی ها نسبت به ركود جهانی را برانگیخته و سبب رشد بیشتر از ۱۶ درصدی قیمت طلا از آغاز امسال تابحال شده است.

طلا یك دارایی امن به حساب می آید و در شرایط بی ثباتی اقتصادی و سیاسی، به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می شود.

اعضای اتحادیه اروپا روز چهارشنبه تصمیم گیری درباره تمدید مهلت انگلیس به مدت سه ماه دیگر برای خروج از اتحادیه اروپا را به تاخیر انداختند و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اظهار داشت: اگر این مهلت تا آخر ژانویه به تاخیر بیافتد، وی تا كریسمس خواهان برگزاری انتخابات خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار منتظر آمار بخش تولید آمریكا و اروپا برای ارزیابی سلامت اقتصاد جهان و نشست بانك مركزی اروپا هستند كه انتظار می رود در آخرین نشست ماریو دراگی بعنوان رئیس بانك مركزی، تغییری در سیاست پولی صورت ندهد.

سرمایه گذاران همینطور منتظر نشست بانك مركزی آمریكا در انتها ماه میلادی جاری هستند تا به ارزیابی جهت سیاست پولی این كشور بپردازند. معاملات صندوق فدرال نشان داد كه معامله گران احتمال كاهش ۲۵ واحدی نرخ های بهره در نشست سیاست گذاری ماه جاری بانك مركزی آمریكا را ۹۱.۴ درصد برآورد كرده اند.

اكثر بازارهای سهام آسیا صعود كردند با این وجود نگرانی نسبت به بریگزیت و جنگ تجاری آمریكا و چینی مانع خوشبینی كلی سرمایه گذاران شده است.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" كه بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه ۰.۱۳ درصد كاهش پیدا كرد و به ۹۱۸.۴۸ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و ۱۷ دلار و ۵۶ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، ۹۲۲ دلار و ۶۵ سنت بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۷۵۲ دلار و ۶۳ سنت رسید.




1398/08/03
14:39:18
5.0 / 5
4220
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بانك , تولید
این مطلب نیوباکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
نیو باکس
newbox.ir - تمامی حقوق نیو باكس محفوظ است

نیو باكس

بسته بندی و جعبه